Banken

Persbericht: resultaten Binck Bank

BinckBank kon in het vierde kwartaal een winst van 22,7 miljoen euro voorleggen, wat een stijging is van 113% ten opzichte van Q3 2013 (10,6 miljoen euro) en een stijging van 51% ten opzichte van Q4 2012 ( 15,1 miljoen euro). Voor FY 2013 was er een lichte groei in de winst naar 55,2 miljoen euro ten opzichte van FY 2012 (55,0 miljoen euro). De strategie om meer focus te leggen op Alex Vermogensbeheer begint zijn vruchten af te werpen.

Koen Beentjens, CEO van BinckBank, licht toe “De omzetten in het vierde kwartaal waren onder invloed van het positieve beursklimaat uitstekend. Daarnaast heeft het product van Alex Vermogensbeheer positieve resultaten behaald voor onze klanten wat heeft geleid tot een substantiële prestatievergoeding voor BinckBank in het vierde kwartaal van 2013. BinckBank realiseerde in het vierde kwartaal een gecorrigeerd resultaat van € 22,7 miljoen, gelijk aan € 0,32 per aandeel.”

BinckBank heeft in november 2013 bekend gemaakt dat zij zich verder wil toeleggen op haar Retail kernactiviteiten en dat zij een onderzoek doet naar de mogelijkheden van een verkoop dan wel een samenwerking voor haar niet-bancaire activiteiten (de BPO- en software & licentieactiviteiten). Hierdoor werden de vergelijkende cijfers aangepast.

BinckBank België

Het vierde kwartaal van 2013 stond voor BinckBank België in het teken van de migratie naar het Europese beleggingsplatform. Met de overgang naar het Europese basisplatform kan BinckBank ook in België een betere dienstverlening bieden aan klanten door een forse uitbreiding van het aanbod in opties, obligaties, beschikbare beurzen en meer en betere functionaliteiten op de website en een verlaging van het tarief van opties.

De migratie is succesvol geweest: vanaf de lanceringsdatum op 16 december tot 31 december hebben meer dan 26.000 klanten ingelogd op het platform en zijn er ongeveer 25.000 transacties uitgevoerd.

In 2013 daalde het aantal transacties bij BinckBank België met 3% ten opzichte van 2012, namelijk van 806.762 naar 786.181. Ten opzichte van FY13 Q3 steeg het aantal transacties in FY13 Q4 met 2% naar 185.380 (FY13 Q3: 181.692)

Het aantal beleggingsrekeningen nam in vergelijking met 2012 met 2% af en bedroeg eind 2013 56.721 (FY12: 58.114). De netto daling werd veroorzaakt door het feit dat in België 6.039 BE fondsbeleggen rekeningen niet meer werden opgenomen in de rekening aantallen vanaf het tweede kwartaal van 2013. Ten opzichte van het derde kwartaal van 2013 steeg het aantal beleggingsrekeningen met 2% (FY13 Q3: 55.450).

Het geadministreerd vermogen stond eind 2013 op € 1,7 miljard, dit is ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar een stijging van 19% (FY12: € 1,4 miljard). In vergelijking met FY13 Q3 is dit een stijging van 6% (FY13 Q3: € 1,6 miljard).

Categorieën:Banken

Getagd als: